svrbenie

Dobrý deň prajem. Pre istotu sa chcem informovať aj tu u vás. Pred mesiacom som mala zrejme mykozu, ktorá mi ale nejak ustúpila. 2 týždne dozadu som bola u svojho ženského, ktorý mi podaril čapíky Ialuna 2x týždenne. Problém je v tom, že priateľ mi 2 dni dozadu oznámil, že ho svrbí pohlavný orgán, a má ho tiež začervenaný, a ja znovu cítim mierne svrbenie v pyskoch. Nieje to silné, cítim to len tak mierne ale celkovo na celých pyskoch. Chcela by som sa informovať, či neni nejaký krém, alebo tabletky, ktoré by sme mohli používať obaja na odstránenie tohoto svrbenia, a taktiež to, či môžem používať iný gél keď už používam 2x týždenne Ilanunu, alebo ju mám vysadiť a zamerať sa na iné. Ktorý gél, resp. čo by ste nám odporúčili pre oboch ?
Ďakujeme
S pozdravom

Odpovede

Dobrý deň, zrejme máte opäť mykózu, je preto potrebné aby ste sa preliečili obidvaja a neprenášali si nákazu. Podľa príznakov, ktoré popisujete, by mala stačiť lokálna liečba, čiže natieranie intímnych partií 2xdenne krémom Canesten až do vymiznutia príznakov, najlepšie ešte 2-3 dni po vymiznutí Vy aj Váš prtner. Ak by sa u Vás ťažkosti zhoršili a objavil by sa okrem svrbenia aj výtok (pri mykózach biely, hrudkovitý, bez zápachu) vhodná je aj vaginálna liečba, čiže Canesten vaginálne tablety, ktoré sa vkladajú vždy na noc 3-6 dní. Ialuna čípky sa nepoužívajú na plesňové ochorenia, ale na hydratáciu pošvy a udžiavanie prirodzeného fyziologického prostredia v pošve, takže tie teraz môžete vysadiť. Pokiaľ nemáte problémy so suchosťou, nie je nevyhnutné ich používať dlhodobo. Pekný deň želám!

Dobrý deň, dobre, že ste prestali krém používať, možno ste mali alergickú reakciu. Radšej teraz už nič neskúšajte, intímne partie umývajte len čistou vodou a bežte k lekárovi na vyšetrenie. Existujú krémy na intímne partie, ktoré iba ukľudňujú podráždenú pokožku (napr. Idelyn Beliema krém, Saforelle krém-nie gél), ale vzhľadom na reakciu po canestene (ktorý býva obvykle dobre znášaný), radšej počkajte akú liečbu odporučí gynekológ na základe vyšetrenia. Pekný deň!

Vaša odpoveď