Prechod z SSRI antidepresiv na L-trypofan

Chránené heslom: PoradňaKategória: Liekové interakciePrechod z SSRI antidepresiv na L-trypofan

Dobrý deň, liečim sa na tetániu. Po vyše roku som vysadila SSRI antidepresíva (postupným znižovaním dávky), príznaky sa mi však vrátili. Rada by som to riešila skôr nejakou prírodnou formou L- tryptofanu alebo 5-HTP. Je potrebná prestávka medzi skončím užívania SSRI a nasadením výživových doplnkov? Ďakujem

Odpovede

Dobrý deň Iveta, príznaky sa po vysadení SSRI niekedy objavujú niekoľko týždňov a postupne slabnú, tak by ste možno mohli nejakú dobu počkať, ako sa Váš stav vyvinie. Ak sa nezlepší, môžete kľudne vyskúšať tryptofán alebo 5-HTP, u mojich pacientov sa tryptofán osvedčil, treba ho však, podobne ako u iných antidepresív, užívať dlhšie (aspoň 2 mesiace na posúdenie účinnosti). Odporúča sa počkať týždeň po vysadení SSRI s užívaním prípravkov so serotonergným pôsobením. Pravdepodobne by bolo vhodnejšie užívať 5-HTP, lebo na jeho tvorbu z tryptofánu sa potrebujú enzýmy, ktoré niektorým ľuďom chýbajú, prípadne sú málo aktívne kvôli malnutrícií, ktorá sa u tetánie môže vyskytovať. Viac v článku o tetánii http://www.tvojlekarnik.sk/kategorie/telo/kosti-a-svaly/tetania/tetania-alebo-tetanicky-syndrom-diagnoza-mladych-21-storocia.html Pekný deň želám, PharmDr. Diana Giba

Ďakujem za odpoveď 🙂

A mohli by ste mi prosím aj nejaký konkrétny výrobok doporučiť s ktorým máte skúsenosti? Ďakujem

Na trhu je pomerne veľa výživových doplnkov s tryptofánom, treba však sledovať hlavne obsah tryptofánu v jednej kapsule. Potrebná denná dávka tryptofánu je okolo 500mg, u 5-HTP stačí 100-200mg. Moji pacienti užívali tryptofán od Kompavy (250mg), na trhu je ale už aj 5-HTP 100mg od firmy Webber Naturals, ktorý by bol možno lepšou voľbou. Začať môžete radšej s nižšími dávkami a podľa potreby ich zvýšiť. PharmDr. Diana Giba

Vaša odpoveď