POKRAČOVANIE PREDCHÁDZAJÚCICH OTÁZOK. OPÄTOVNÉ KRVÁCANIA DO SKLOVCA

Chránené heslom: PoradňaKategória: Liekové interakciePOKRAČOVANIE PREDCHÁDZAJÚCICH OTÁZOK. OPÄTOVNÉ KRVÁCANIA DO SKLOVCA

VEČERA – 50 jednotiek inzulínu NOVOMIX 30, 1 tbl.STADAMEX 1000 mg, 1 tbl. MANINIL 5 mg, 1 tbl. TULIP 20, 1 tbl. DICYNONE 500 mg, 1 tbl. DIALEVEL, 1 tbl. OPTI TENSIN, 1 kvapka UNICLOPHEN do oboch očí.

Prepáčte, že moje otázky sú rozdelené na 2 strany, ale mala som problém s internetom.
Za odpoveď ohladom liekových interakcii velmi pekne ďakujem. Daniela

Odpovede

Dobrý deň, príčinou vášho krvácania pravdepodobne nebude kombinácia liekov, ale samotné poškodenie ciev oka, ktoré sa najmä u cukrovkárov (diabetická retinopatia) alebo pri vysokom tlaku môže objaviť, preto je udržovanie požadovaných hladín glykémie, krvného tlaku a aj cholesterolu prvoradé. Ak nepomáha liečba liekmi, bohužiaľ sa musí pristúpiť k laserovej liečbe alebo operácii, ale to je na posúdení očného lekára (ktorému predpokladám pravidelne chodíte). Na druhej strane, s diabetológom, ktorý pozná váš zdravotný stav, radšej prekonzultujte užívanie výživových doplnkov, pretože prekračujete odporúčanú dennú dávku chrómu a kyseliny alfa-lipoovej (obsahuje ju liek Thioctacid aj doplnok Dialevel). Prípadne môžete vyskúšať posilniť si cievy oka užívaním Ascorutinu. Pekný deň želám!

Vaša odpoveď