Antikoncepcia

Dobry den, antikoncepciu Lunytta beriem prvy mesiac, menstruaciu som mala od 13.8. a stale spinim…v sobotu idem na dovolenku a chcem si menstruaciu oddialit a nechcem ani spinit, gynekolog mi dneska povedal aby som zvysila davku cize dve antikoncepcne tablety denne…nemoze mi to ublizit?a co ak mi aj tak spinenie neskonci? Alebo mam antikoncepcii vysadit a vziat si radsej norethisteron? Antikoncepciu planujem po dovolenke aj tak vysadit.Dakujem

Odpovede

Dobrý deň Simona, špinenie počas prvých týždňov užívania antikoncepcie sa vyskytuje pomerne často, zvýšenie dávky hormónov užívaním dvoch tabliet denne môže pomôcť, je to ale samozrejme spojené aj mierne vyšším rizikom nežiaducich účinkov, najmä ak antikoncepciu beriete ešte len krátko. Krátkodobo by to ale nemal byť problém a ak Vám to odporučil lekár, určite posúdil Vašu anamnézu. Norethisterone by som neodporúčala, pretože pri jeho užívaní sa špinenie vyskytuje veľmi často. Pekný večer, PharmDr.Diana Giba

Vaša odpoveď


Dobrý deň. Chcem sa spýtať či by som mala vysadiť antikoncepciu , keď ju beriem 6 rokov vkuse? Môj gynekológ povedal, že to nie je nutné. No okolie mi vraví, že určite ju mám vysadiť. Ak áno, viete mi poradiť dáku nahradu ? nakoľko otehotnieť určite nechcem … Ďakujem vopred za odpoveď

Odpovede

Dobrý deň Simona, špinenie počas prvých týždňov užívania antikoncepcie sa vyskytuje pomerne často, zvýšenie dávky hormónov užívaním dvoch tabliet denne môže pomôcť, je to ale samozrejme spojené aj mierne vyšším rizikom nežiaducich účinkov, najmä ak antikoncepciu beriete ešte len krátko. Krátkodobo by to ale nemal byť problém a ak Vám to odporučil lekár, určite posúdil Vašu anamnézu. Norethisterone by som neodporúčala, pretože pri jeho užívaní sa špinenie vyskytuje veľmi často. Pekný večer, PharmDr.Diana Giba

Vaša odpoveď