Test

Zemiakové placky bez zemiakov, vajec a lepku

Zemiakové placky bez zemiakov, vajec a lepku

Na prvý pohľad možno znie „zemiakové placky bez zemiakov“ čudne, avšak chuť týchto placiek je veľmi podobná zemiakovým plackám, sú preto ich vhodnou náhradou a chutia aj mojej 17-mesačnej dcérke, ktorá je veľmi náročný stravník. V prípade, že nemáte problém so zemiakmi, môžete si tieto placky urobiť aj s použitím zemiakov, tento recept je však vymyslený najmä pre ľudí, ktorí nemôžu alebo nechcú konzumovať zemiaky, klasickú múku a vajcia. Nahradením zemiakov cuketou zároveň dosiahneme zníženie obsahu sacharidov.

Hlavná ingrediencia – cícerová múka je jedna z mojich najobľúbenejších bezlepkových múk, pretože narozdiel od iných múk bez lepku má vysoký obsah proteínov, vlákniny a menej sacharidov, lepšie teda zasýti ako iné bezlepkové múky a nevedie k výrazným výkyvom hladiny cukru v krvi, pretože častým problémom u ľudí stravujúcich sa bezlepkovo je priberanie (bezlepkové múky majú príliš vysoký obsah škrobov, nehovoriac o tom, že rôzne „deproteinované“ bezlepkové múky okrem kalórií neobsahujú žiadne výživné latky, navyše mnohí celiatici ich aj zle tolerujú, preto sú celkovo lepšou voľbou prirodzene bezlepkové múky).

Okrem toho obsahuje cícerová múka veľké množstvo minerálov a vitamínov ako vápnik a horčík, je bohatým zdrojom folátu, preto je veľmi vhodná pre tehotné ženy a páry, ktoré plánujú počatie, tiamín (B1) a pyridoxín (B6), draslík, mangán, meď, fosfor, zinok a selén.

Cícerová múka sa dá pridať do mnohých receptov nahradením 25% klasickej múky (má jemne orieškovú príchuť), alebo na prípravu falafelu, výbornej placky „socca“, halušiek a na zahusťovanie.

Okrem celiatikov a ľudí s bezlepkovou diétou je vhodná pre pacietov s kardiovaskulárnymi ochoreniami, vysokým cholesterolom, cukrovkou, osoby trpiace zápchou a ako prevencia onkologických ochorení tráviaceho traktu.

Recept na 2 porcie:

3 polievkové lyžice najemno nastrúhanej cukety

3 polievkové lyžice cícerovej múky

1 polievková lyžica ryžovej múky (ak chcete znížiť obsah sacharidov v plackách, je možnéju vynechať, s cestom sa ale horšie pracuje, pri pražení sa placky trochu rozpadajú)

½ lyžičky majoránky

2 strúčiky cesnaku

soľ

Všetky ingrediencie zmiešame, cesto by malo byť podstatne hustejšie ako na klasické zemiakové placky (mali by sa z neho dať tvarovať guľky, ktoré držia tvar, ak sa rozpadajú, kľudne ešte pridajte cícerovú múku). U každej guľky v rukách vytvarujeme placku s priemerom asi 7 -10 cm a smažíme na tuku (ja používam kokosový olej navarenie bez kokosovej arómy, olivový olej, ghi alebo bravčovú masť).

Súvisiace články:

Novinky v liečbe celiakie

Vápnik – ako si pripraviť kalcium s najlepšou vstrebateľnosťou?

Ako si doma pripraviť tinktúru?

Ako si pripraviť najlepší zdroj želatíny?

ChocoNut bez výčitiek, koláč bez múky a cukru – za 30 minút!

Informácie uvedené na stránke neslúžia ako náhrada návodu na použitie lieku ani nenahrádzajú návštevu lekára. Pred užitím lieku si dôkladne prečítajte príbalovú informáciu lieku.

Autor:Diana